TSO-assistent
Voor de administratie van de overblijf maakt Broodje Emmaüs gebruik van TSO-assistent. Dit is een online administratiesysteem waarin u via uw persoonlijke account overblijfdagen voor uw kind kunt reserveren en annuleren. Naast een aantal voor onze administratie noodzakelijke persoonlijke gegevens, kunt u hierin ook medische informatie en/of allergieën* van uw kind vermelden.
*Indien Broodje Emmaüs hier direct actie op moet ondernemen, dan verzoeken wij u om ons ook per e-mail op de hoogte te brengen over de medische- en/of allergie situatie van uw kind.
TSO-assistent en de administratie van SWS Emmaüs zijn niet aan elkaar gekoppeld. Wijzigingen of gebeurtenissen moet u dus aan beide organisaties doorgeven.
Uw kind kan alleen gebruikmaken van onze overblijf als u geregistreerd bent in TSO-assistent en de overblijf voor uw kind heeft gereserveerd.
Vanuit TSO-assistent ontvangt u een e-mail als uw kind overblijft terwijl u niet heeft gereserveerd. Of als uw kind afwezig is, terwijl u wel heeft gereserveerd.
Online reserveren en annuleren
U kunt vast of incidenteel gebruikmaken van onze overblijf.
Vaste overblijfdagen voor uw kind kunt u in één keer vooruit, voor het hele schooljaar, reserveren in www.tso-assistent.nl. Een incidentele overblijfdag kunt u tot op de dag zelf vóór 11.00 uur online reserveren. Gereserveerde overblijf kunt u tot op de dag zelf vóór 11.00 uur kosteloos annuleren.
Annuleren op de dag zelf?
Ga vóór 11.00 uur naar www.tso-assistent.net en log in met uw inlog en wachtwoord. Schuif achter de naam van uw kind het bolletje ‘blijft vandaag over’ naar ‘blijft vandaag niet over’ en log uit (linksboven in het scherm).
Op www.tso-assistent.net vindt u onder ‘downloads’ een geïllustreerde instructie voor het reserveren en annuleren van de overblijf.
Uw kind gaat naar een andere school
Gaat uw kind naar een andere school? Dan moet u zelf de eerder door u gereserveerde overblijf uit TSO-assistent halen om te voorkomen dat deze reserveringen alsnog automatisch worden geïncasseerd terwijl uw kind al van onze school af is.
Veelgestelde vragen TSO-assistent
Wat betekenen de kleuren in de kalender?
Grijs: u kunt voor deze dag overblijf reserveren.
Wit: u kunt voor deze dag geen overblijf reserveren (woensdagen, vakanties, studiedagen, vrije middagen, sportdag, schoolreisje).
Blauw: u heeft voor deze dag overblijf gereserveerd.
Hoe ver vooruit kan ik reserveren?
U kunt de overblijf in één keer voor het hele schooljaar reserveren. Vlak voor het einde van de zomervakantie ontvangt u van ons per e-mail bericht wanneer de overblijf voor het nieuwe schooljaar gereserveerd kan worden. Let op: de overblijf op de eerste schooldag na de zomervakantie moet op deze eerste schooldag vóór 11.00 uur zijn gereserveerd.
Ik wil de overblijf informeren over een allergie/dieet/medicijngebruik van mijn kind.
Onder de knop ‘KINDGEGEVENS’ kunt u in het veld ‘Aandachtspunten’ bijzonderheden opgeven of aanpassen. Bijvoorbeeld een allergie, dieet of medicijngebruik. Als u wilt dat wij onmiddellijk van de wijziging op de hoogte zijn, verzoeken wij u dit ook te e-mailen naar broodjeemmaus@gmail.com.
Mijn persoonlijke gegevens zijn onjuist. Kan Broodje Emmaüs dit voor mij aanpassen?
Al uw vaste gegevens kunt u inzien en moet u zelf wijzigen onder de knop ‘OUDERGEGEVENS’. Zorg ervoor dat wij altijd over de meest actuele gegevens beschikken.
Hoe kan ik zien wat er wanneer wordt afgeschreven via automatische incasso?
Onder de knop ‘BIJDRAGE’ kunt u zien welke kosten al aan u zijn gefactureerd en welke nog niet. Ruim na afloop van een maand ontvangt u het maandoverzicht per e-mail, vervolgens wordt het maandbedrag automatisch geïncasseerd.
Hoe geef ik mijn voorkeursdagen voor mijn verplichte invalbeurten aan?
U kunt minimaal twee voorkeursdagen voor uw invalbeurt aan ons doorgeven. Wij proberen hier rekening mee te houden bij het maken van het invalrooster. Garanderen kunnen wij dit niet. Weet u niet meer of, en zo ja welke voorkeursdagen u heeft doorgegeven? Of wilt u wijzigingen doorgeven? Stuur dan een e-mail naar invalbroodjeemmaus@gmail.com.
Dit kan niet via TSO-assistent.
Hoe geef ik mijn voorkeursdagen aan in TSO-assistent?
Dit kan niet via TSO-assistent. Klik hier om te kijken of en zo ja welke voorkeursdagen u heeft opgegeven. Heeft u nog geen voorkeursdagen doorgegeven (minimaal 2) of wilt u iets wijzigen, stuur dan een e-mail naar invalbroodjeemmaus@gmail.com
Mijn kind is ziek, maar ik heb de reservering niet geannuleerd voor 11.00 uur.
Uw kind wordt dan bij het lezen van de namen in de klas ‘afwezig’ gemeld. U krijgt automatisch een e-mail dat uw kind er zou zijn, maar er niet was. U betaalt wel voor deze overblijfbeurt. Als u wilt, kunt u tussen 11.00 en 12.00 uur de dagcoördinator informeren over de afwezigheid van uw kind via Whatsapp.
Ik krijg een e-mail vanuit TSO-assistent dat mijn kind niet was aangemeld voor de overblijf.
Als uw kind aanwezig is bij de overblijf zonder dat u deze overblijfdag heeft gereserveerd, ontvangt u automatisch een e-mail hierover. De overblijf wordt alsnog in rekening gebracht.
Hoe geef ik mijn beschikbaarheid aan als vaste Overblijfouder in TSO-assistent?
Zodra u zich heeft aangemeld als vaste Overblijfouder staat u in TSO-assistent aangegeven als ‘voor alle dagen beschikbaar’. Op de dag(en) van uw vaste overblijfbeurt vinkt de coördinator u aan als aanwezig. Deze krijgt u aan het eind van het schooljaar uitbetaald. Bent u verhinderd op een vaste overblijfdag? Geef dit dan zo spoedig mogelijk door aan de dagcoördinator en probeer zelf voor vervanging te zorgen.
Waar kan ik terecht voor hulp?
Als u naar www.tso-assistent.net gaat en inlogt, vindt u op ieder scherm onder het vraagteken een toelichting. Onder ‘downloads’ vindt u een geïllustreerde instructie voor het reserveren en annuleren van de overblijf. Heeft u problemen met inloggen, dan kunt u een e-mail sturen naar support@tso-assistent.nl Voor overige vragen kunt u een e-mail sturen naar broodjeemmaus@gmail.com